21 янв. 2021 г.

Народовладдя через систему динамічного довірчого управління

 Ця стаття написана в процесі розробки 3-ї редакції Соціального проекту «Народна Україна» (тези 2-ї редакції цього Проекту – тут) і розкриває ідею Системи динамічного довірчого управління (ДДУ). 

За майже 30 років незалежності Україна зайняла місце найбіднішої країни в Європі і має найнижчі темпи розвитку із всіх пострадянських країн. Відомий реформатор, якого вважають автором грузинського економічного дива Каха Бендукідзе зробив висновок, що «Україна встановила декілька світових рекордів по ідіотизму» [1]. Безглуздість системи управління Україною відома всім українцям. По визначенню  відомого економіста, політика та громадського діяча України Олега Соскіна «За період відновлення незалежності, починаючи з 1991-го року, в Україні сформувалась тупикова модель державно-монополістичного капіталізму кланово-олігархічного типу, яка в часи правління режиму президента В. Януковича структурувалася й мутувала до стану «держави стаціонарного бандита» [2].

Згідно статті 5 Конституції України, «Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування».

Але ці норми Конституції в реаліях в Україні не працюють!

Немає жодних механізмів для їх здійснення. Народ в Україні повністю позбавлений свого конституційного права бути носієм суверенітету і єдиним джерелом влади і не має можливості здійснювати владу ні безпосередньо, ні через органи державної влади!

Шляхи виходу з цього стану активно шукають сотні політичних сил, партій та громадських організацій. Переглядаються різні варіанти державного устрою й набутого досвіду в інших країнах, які формувались століттями. Пропонуються сотні проектів, беруться за зразок системи устрою різних країн, розглядаються історичні традиції віче та устрою відносин в козацьких спільнотах, системи прямого управління, системи: прямого, «горизонтального» управління, але жодного проекту, здатного реально досягти мети, поки що не знайдено.

А тим часом, Світ змінився!

Ми живемо в епоху неймовірного розвитку систем комунікацій. Саме нові можливості, яких ще за пару десятків років взагалі не було, якраз і можуть вирішити цю проблему.

В цій статті пропонується принципово новий принцип державного устрою, можливість впровадження якого з’явилась тільки в цей час завдяки новим досягненням в розвитку комунікацій.

Цю систему названо Народовладдям на основі динамічного довірчого управління (далі – Система ДДУ).

В основу цієї системи положено: принципи: делегування повноважень, відсутності періодичних виборів та можливість зміни в будь-який момент свого депутата, які пропонує громадське об’єднання «Поступ» в Доктрині Громадянської республіки [3], а також схожий за принципом з ідеєю персонального мандату, запропонованою Олександром Тертичним [4].

Основні відмінності системи Народовладдя на основі динамічного довірчого управління від нині діючої системи:

1.  Народ здійснює владу безпосередньо, або через депутатів верховної та місцевих рад. Депутати не обираються періодично, а кожен громадянин делегує свої права (свій голос) на участь в управлінні країною, або територіальною громадою обраному ним особисто конкретному депутату, або залишає це право за собою. Фактично, він надає одному з депутатів електронну довіреність на право діяти в відповідній раді від імені цього громадянина.  Акт надання цієї довіреності є угодою між громадянином та конкретним депутатом, з визначенням суті цієї дії, а також, прав, обов’язків та відповідальності сторін. Зміст цієї угоди є офіційним, публікується у відповідному законі, або в статуті територіальної громади. 

2.  Делегування свого права здійснюється дистанційно, внесенням відповідного запису в електронний реєстр голосів  і може проводитись з комп’ютера, або смартфона кожного громадянина з використанням ЕЦП, або іншого засобу ідентифікації особи. Ті громадяни, які не можуть здійснити ці дії самі, можуть звернутись в центр адміністративних послуг з письмовою заявою і реалізувати своє право через державного реєстратора.

3.  Кожен громадянин в любий момент може перевірити правильність реалізації його волі в державному реєстрі довірчих голосів (ДРДГ). Внесення змін в цей реєстр жорстко контролюється й документується. Випадки внесення змін  всупереч волі громадянина вважаються тяжким злочином проти безпеки держави. Таким же злочином є і будь-які дії впливу на свободу вибору.

4.  В будь-який момент кожен громадянин на свій розсуд без будь-яких пояснень із свого смартфона, комп’ютера чи через державного реєстратора може відізвати свій голос від того депутата, якому він довіряв і передати його іншому, або залишити це право за собою.

5.  Кожен депутат обов’язково встановлює канал зв’язку з тими громадянами, які довірили йому свої голоси, декларує в ньому свою програму дій та висвітлює хід її виконання. Він визначає свою позицію стосовно тих питань, які плануються для розгляду на наступний період, а громадяни мають змогу ставити свої вимоги, а у випадку не прийняття їх вимог та недостатньої аргументації цієї позиції, завчасно відзивати свої голоси від управління цим депутатом.

6.  За принципами Системи ДДУ здійснюється управління в радах всіх рівнів. Це можуть бути: ради територіальних громад, районні, обласні та Верховна ради. Кожен громадянин, в залежності від місця проживання має в реєстрі по одному голосу в кожній з цих рад. В кожній з рад в залежності від її рівня та кількості дієздатних громадян на їх території обмежується верхній рівень кількості довірчих голосів, сконцентрований у одного депутата.

7.   Можливі і окремі періодичні вибори мерів міст та президента країни з визначенням в вільному доступі поточного рівня довіри громадян до них та з визначенням нижньої планки рівня довіри, при якому призначаються дострокові вибори.

8.  Призначення посадових осіб виконавчої влади здійснюють відповідні ради голосуванням. Громадяни мають можливість впливати на ці призначення, вимагати позбавлення повноважень не виправдавши довіри посадовців, через вплив на своїх депутатів.

9.  Громадяни отримують можливості впливу на владу не один раз в 5 років, а постійне управління в режимі реального часу. Періодичні вибори в Верховну та місцеві ради – скасовуються.

10. Кандидатом в депутати може стати будь який громадянин, який по певній, передбаченій в законі процедурі отримає сертифікат кандидата в депутати. Для цього він повинен відповідати певним вимогам (вільне володіння державною мовою, освіта, певний рівень професійних знань, медична та психічна відповідність, тощо). Вимоги до кандидата в депутати місцевого самоврядування і депутата Верховної ради різні. Після проходження відповідних комісій та іспитів, кандидат приймає присягу, отримує відповідний сертифікат і його кандидатуру заносять в державний реєстр кандидатів в депутати.

Така система управління країною близька до парламентської республіки, але має свої суттєві відмінності. Система ДДУ вводить принципи самоврядування на всіх рівнях, включаючи і Верховне самоврядування в масштабах всієї країни. Вважаю що це Самоврядна парламентська республіка.

Головними перевагами Системи ДДУ перед діючою системою є те, що відносини між виборцем та обраним депутатом є суттєво різними!

В діючий системі виборці вимушені обирати депутата з дуже обмеженого списку кандидатів і обраним може бути той кандидат, якого виборець взагалі не обирав. Це меже бути взагалі невідома особа, яку хтось з невідомих причин включив в списки кандидатів в депутати від політичної партії, за яку цей виборець взагалі не голосував. Але його визнають обраним всіма виборцями певної дільниці аж на 5 років. І яким би безглуздим не був цей вибір, механізму щось змінити – немає. В результаті, практично всі обрані депутати не представляють інтереси конкретних виборців, не захищають їх інтереси і не підзвітні їм! А через 5 років відбувається та ж сама процедура, за тим же принципом і з тим же результатом.

Принципи народовладдя, закладені в Ст. 5. Конституції України В НИНІШНІЙ ВИБОРЧІЙ СИСТЕМІ  залишаються не реалізованими. Вона є неконституційною!

А в Системі ДДУ реально реалізуються конституційні принципи народовладдя і повної свободи вибору. Кожен громадянин має своїх, обраних ним особисто, депутатів всіх рівнів, при цьому він має на них прямий постійний вплив і їх підзвітність в своїх діях. Виборець видає своєму депутату електронну довіреність на право дій від його імені.  Він має можливість в любий момент позбавити свого депутата своєї довіри, без будь-яких пояснень, переоформити свою довіреність на іншого депутата, а то й, голосувати самому.

Система ДДУ впроваджує реальне конституційне народовладдя!

В цій системі немає місця корупції!

Затратні і безглузді періодичні вибори в Верховну раду й органи місцевого самоврядування стають непотрібними!

При такій системі, країна живе в звичайному спокійному режимі. Кожен робить свою справу. Між радами та громадянами встановлюється чіткий прямий і зворотній зв'язок. Громадяни, які довірили свої голоси певним депутатам слідкують за результатами їх діяльності. У випадку необхідності звертаються до свого депутата з певними вимогами. Наприклад, ініціювати зміну законодавства, підтримати, або заблокувати певні рішення. У того депутата, який ефективніше працює, більше влаштовує своїх виборців, рівень довіри, а, значить, і його особистий вплив на прийняття рішень (а, значить, і оплата його праці) зростають. Той, хто не влаштовує своїх виборців, втрачає голоси, оплата його діяльності суттєво зменшується  і без бюрократичних процедур та без рішень будь-яких керівних органів він поступово просто втрачає права депутата. Схема такої системи показана на малюнку.

 

Встановлюється неймовірна свобода вибору! З’являється механізм надзвичайно простого шляху як відзиву не виправдавшого довіри депутата, так і висування на посаду нового депутата. Громадянин з наявністю освіти та відповідного інтелектуального потенціалу може отримати певний авторитет і відповідну кількість довірених голосів в своїй територіальній громаді. Стати депутатом місцевої ради. Проявляє себе на цьому місці, реалізує певні плани, проекти, ініціативи, реальними справами й певними результатами зміцнює свій авторитет, значно нарощує кількість довірчих голосів. І без хабарів, без дорогої реклами  та без затратних виборів набирає таку кількість довірчих голосів, що може стати депутатом районної, потім обласної, а згодом і  Верховної ради. Після впровадження такої системи, спокійно, розмірено, без мітингів та страйків, без перекриття трас, без майданів, йде перезавантаження та зміна посадових осіб органів влади в країні. Спокійно вирішуються питання про прийняття одних та скасування інших рішень про підтримку одних та відставку інших посадовців.

Кожен депутат є прямим офіційним представником певних, чітко визначених громадян і підзвітний їм. У кожного депутата - різний рівень довіри, який може відрізнятись в десятки, сотні, а то й тисячі раз один від одного. Голосування проводиться в спеціальній електронній системі. Це дає можливість дистанційної участі в голосуванні.  Воно особливо важливим є для тих депутатів, які ще не набрали значної кількості довірчих голосів та для тих громадян, які не надали довіреності нікому і залишили право голосу за собою.

В Системі ДДУ реалізується постійний, щоденний процес  відбору найкращих та найефективніших фахівців в управлінні країною та в її громадах і постійний поступовий відсів тих, хто поступається в своїх результатах найкращим. Здійснюється самоочищення та автоматична деолігархізація рад. Гречка, гроші, впливові зв’язки, корупційні схеми  – в цій системі динамічного довірчого управління не працюють! Весь народ неможливо купити іншим шляхом, ніж здійснивши їх мрії жити в заможній, багатій та квітучий країні.

Встановлюється реальне конституційне народовладдя!

Країною управляють менеджери та політики найвищого рівня, обрані не завдяки брехливим обіцянкам, а завдяки конкретним, реальним результатам своєї діяльності. А громадяни країни займаються своїми справами, реалізуючи свої права не один раз на 5 років, а в будь-який момент, коли виникає така потреба.


Уявіть наскільки відмінними були б події Майдану 2013-2014 років, якби на цей момент вже була б впроваджена Система ДДУ в Україні! Не треба б було взагалі захоплювати території, адміністративні будівлі, будувати барикади, застосовувати «коктейлі Молотова». Не гинули б і не отримували поранення сотні людей! Люди б просто поставили вимоги кожен своєму депутату. Тих депутатів, які б не дали згоди на ці дії, позбавили б довірчих прав і відповідної кількості голосів. Ці голоси передали б тим депутатам, які б дали згоду на реалізацію народних вимог. І без повстання, без бойових дій могли б і реалізувати імпічмент президенту Януковичу і реалізувати конституційними процедурами всі свої вимоги! 

В Системі ДДУ кардинально змінюється роль політичних партій та громадських об’єднань. Партії не приймають ніякої участі в системі управління країною. Вплив мають тільки певні особи – люди, які можуть бути одночасно і лідерами, або членами певних об’єднань. Статус партій та інших об’єднань міняється, зрівнюється, важливим є не їх статус, а програми, чи проекти, які вони впроваджують на міжнародному, всеукраїнському, або регіональному рівні. Точніше – важливими є справи конкретних людей, які вносять вклад в розвиток України, чи певних її регіонів. Такі об’єднання суттєво відрізняються від нинішніх партій, вони стають творчими, результативними, вирощують національну політичну та громадянську еліту, об’єднують громадян на реалізацію конкретних, важливих для країни справ, висвітлюють ділові якості та результати діяльності певних людей, впливають на вибір громадян.

Стає питання!

Як може бути реалізована Система ДДУ в Україні?

Зміна системи управління країною ніяк не може здійснюватись легко і просто. Україна пережила два Майдани, метою яких були зміни системи, але і вони не привели до бажаних змін. А цей випадок ще складніший!

Такої системи ще не було і немає в жодній країні Світу!

Можливість її реалізації з’явилась тільки зараз, завдяки розвитку новітніх систем телекомунікації.

Але зміни конче потрібні!  Тим більше, що Система ДДУ надає нові, неймовірні можливості для розвитку країни! Можливості не плестись в хвості цивілізаційного процесу, шукаючи зразок для наслідування, а, як виразився Сергій Гайдай «зробити ривок і одразу опинитись в авангарді світової цивілізації» [5 с. 135].


І це – можливо!

Головне – це активне розповсюдження ідеї динамічного довірчого управління й створення могутнього народного руху по впровадженню її в життя!

Детальніше про спільноту творців нової, народної країни в Україні  - тут [6].

Впровадження цієї системи зразу на всіх рівнях по всій Україні і нереально, і недоцільно! Треба цю систему спочатку випробувати й вдосконалити в громадських об’єднаннях та в територіальних громадах. І тільки після цього, як буде отримано очікувані практичні результати, коли ця система стане звичною для широких кіл  громадян, та коли стануть доведеними й очевидними її переваги – впроваджувати на загальнодержавному рівні.

Окрім того, для впровадження Системи ДДУ необхідно створити офіційний електронний реєстр довірчих прав та пов’язану з ним електронну систему голосування. Створення таких електронних ресурсів передбачено Соціальним проектом «Народна Україна» [6] в складі спеціальної соціальної мережі Е-соціум. Важливим є те, що ця мережа створюється, як основа для реалізації принципів електронного суспільства і містить в собі цілий комплекс важливих функцій. Вона є основою для створення Єдиного, незалежного інформаційного простору, забезпечує можливості комунікації користувачів, ініціацію, обговорення й офіційну протокольну реєстрацію прийнятих ними спільних рішень.

В цій мережі має бути створена і комплексна система для заснування територіальних громад. В ній передбачається: вся необхідна юридична база, просвітницькі та агітаційні матеріали, зразки та шаблони всієї необхідної для створення територіальної громади документації, плани проведення заходів, платформа для дистанційного протокольного проведення загальних зборів з документальною фіксацією ходу зборів, результатів голосування та оформленням нотаріально завіреного протоколу. Для створення територіальної громади головними завданнями стають підготовча агітаційна роз’яснювальна робота та реєстрація з ідентифікацією особи членів територіальної громади в мережі Е-соціум. Решту завдань забезпечує платформа Е-соціум. Більше про Е-соціум – тут [6].

В Україні не здійснено заснування, передбачених Конституцією, територіальних громад. Тому, дуже важливо саме в цей час розгорнути процес і створення територіальних громад, і зразу закладати в Статути громад принципи  Системи ДДУ.  Можливості для таких дій, в певній мірі навіть закладені в Конституцію України.

Згідно Ст. 5 Конституції України «Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами». Отже, можна вважати, що народ на території своєї громади має право бути джерелом влади, визначати й змінювати відносини й принципи самоврядування в рамках  Конституції України і це право не може бути узурповане  державою, її органами або посадовими особами.

Але Ст. 140. та 141. Конституції мають норми, які обмежують права народу передбачені в Ст.. 5. в територіальних громадах і заважають реалізації Системи ДДУ в межах територіальної громади. В них передбачено, що жителі територіальних громад мають право  «самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України», що депутати місцевих рад «обираються … на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування», строк їх повноважень - п’ять років, що категорично не відповідає Системі ДДУ.

Ми вважаємо, що права, визначені в Ст. 5. Конституції бути  «єдиним джерелом влади», «здійснювати владу безпосередньо» та «визначати і змінювати конституційний лад» в територіальній громаді не можуть бути узурповані Статтями 140. та 141. цієї ж Конституції. Система ДДУ повністю відповідає принципам, закладеним в Ст. 5 Конституції, а діюча нині в Україні система – не відповідає ним!

В будь-якому разі, це питання надзвичайно важливе  і на його вирішення необхідно організовувати народну підтримку, концентрувати всі сили й доступні методи!

В ідеї Системи ДДУ немає нічого, щоб було в протиріччі з нормами Конституції та діючого законодавства, окрім деталей процедури обрання депутатів. Система ДДУ гармонічно поєднує кращі сторони прямої та представницької демократії. В цій системі рада відповідної громади практично є постійними загальними зборами громади в яких кожен депутат має юридично оформлені довіреності на право голосування від конкретних членів громади А Верховна рада – постійно діючим референдумом всієї країни. При прийнятті всіх рішень враховується голос кожного члена відповідної громади! Різниця тільки в тому, що весь народ країни зайнятий своїми поточними справами, не має ні часу, ні бажання, ні потреби, займатись вирішенням всіх питань в радах різного рівня, а довіряє ці дії персонально обраним ними фахівцям-депутатам та слідкує, чи правильно їх обранці приймають рішення. А втручається в цей процес тільки тоді, коли виникає конкретна потреба в діях.

 

Впровадження Системи ДДУ в територіальній громаді може бути здійснено таким чином.


Створюється ініціативна група по заснуванню територіальної громади певного населеного пункту. В Статуті громади детально прописується порядок прийняття рішень загальними зборами громади, орієнтований на використання Системи ДДУ. Передбачається електронна система голосування, порядок електронної реєстрації, порядок оформлення електронних довіреностей та порядок прийняття рішень. Визначається верхній  рівень допустимої кількості довірчих голосів у одного депутата. Він визначається з метою не допущення управління громадою малою групою депутатів, а то й однією особою. Створюється, або обирається вже існуюча електронна платформа, яка забезпечує утримання й обслуговування реєстру довірчих  голосів й електронне голосування (назвемо її – Е-соціум, вона має відповідати вимогам закону України «Про електронні довірчі послуги»). Проводяться установчі загальні збори цієї громади. Загальними зборами визначаються офіційні реєстратори, які мають відповідну ліцензію на допуск до офіційних реєстрів, до реєстру мешканців територіальної громади і допущені до здійснення офіційних дій на вказаній вище електронній платформі. Визначаються принципи оплати праці депутатів, голови та секретаря ради.

 Офіційний реєстратор заносить всіх дієздатних мешканців цієї територіальної громади в базу голосуючих осіб. Формується база потенційних депутатів. На ній реєструються особи, які визнані (за певною процедурою) придатними для діяльності в якості депутата і які взяли на себе відповідальність приймати рішення не тільки від свого імені, а й від імені тих членів громади, які довірять їм свої голоси. Потенційні депутати публікують в Е-соціум інформацію про себе та програми своєї діяльності, як депутата. Проводяться збори, дебати, агітаційна компанія по формуванню ради територіальної громади. Кожен з членів громади обирає на свій розсуд депутата, якому він найбільше довіряє й із свого смартфона, чи комп’ютера реєструє на нього свою довіреність. Ті, хто не має можливості зробити це дистанційно, звертаються до реєстратора, реєструють письмову довіреність. На основі цих довіреностей кожному депутату в системі Е-соціум автоматично нараховується відповідна кількість довірчих голосів. Чим більше в депутата довірчих голосів, тим більше його вплив в раді, тим вища оплата його праці.

Обрані депутати обирають із свого складу голову та секретаря ради. Депутати встановлюють канал зв’язку з тими виборцями, які довірили їм свої голоси.

Сформована на такій основі рада територіальної громади починає працювати. Формуються необхідні органи місцевого самоврядування, розробляються плани та проекти розвитку території, здійснюється розпорядження майном та землями громади. По результатам діяльності, громадяни віддають перевагу і свої голоси більш ефективним депутатам, а ті, хто не виправдав довіри, не враховує вимого громади, або був помічений в корупційних діях, втрачають довірчі голоси, а, відповідно, і статус депутата. Періодичні вибори стають не потрібними. Йде постійний, щоденний процес оновлення та покращення складу ради територіальної громади.

А коли ефективність Системи ДДУ буде доведена практичними результатами в територіальних громадах, тоді відкриваються можливості для масового впровадження такої системи: в районних та обласних, а згодом і в Верховній раді України. При впровадженні управління країною по Системі ДДУ, встановлюється безперервний процес відбору найкращих фахівців в системі управління країною. Найбільш талановиті й ефективні депутати висуваються в ради вищого рівня. Створюється потужній, простий, позбавлений бюрократії та авторитаризму ліфт для просування талановитих, освічених  та ефективних управлінців на вищі посади. Формується національна кадрова еліта.

Така система незрівнянно ефективніша ніж нині діюча.

Реалізується дійсне, передбачене Ст.. 5. Конституції України народовладдя!

Швидко викорінюється корупція! Проводяться антимонопольні заходи.

В управління країною просуваються найбільш ефективні фахівці вищого ґатунку!

При впровадженні Системи динамічного довірчого управління країна швидко і ефективно розвивається,  змінюється і випереджає інші країни в своєму розвитку. Використовується в повній мірі весь творчий, інтелектуальний та інвестиційний потенціал народу.

З такої країни не будуть тікати й виводити за кордон гроші.

Хто й виїхав, буде добиватись повернення.

Приєднуйтесь до спільноти творців нової, народної країни в Україні!

Побудуємо своє майбутнє своїми силами!

_____________________________

Література

1.  Каха Бендукидзе: Украина установила несколько мировых рекордов по идиотизму [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  https://platfor.ma/magazine/text-sq/re-invent/533b1f2451d13/

2.  Народний капіталізм: економічна модель для України : монографія / О. І. Соскін. – К. : Вид-во "ІСТ" , 2014. – 396 с.

3.  ДОКТРИНА «ГРОМАДЯНСЬКА РЕСПУБЛІКА» [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  https://postup.org.ua/doktrina

4.  ПЕРСОНАЛЬНИЙ МАНДАТ. Спільний проект, м. Київ, 2018,  [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://drive.google.com/file/d/1hvvyLA0cmwktrBYM-O_zLOlO_88iDZz7/view?fbclid=IwAR2cLeER4kcvP0rH_rzfSTZjAQsXkCuOnBDvN0VE8NhtoScSOPQ1kv1DH2M

5.  Трансформація української національної ідеї/ упоряд. О. Доній – К.:Наш формат, 2019. – 464 с.,

6.  Про соціальний проект «Народна Україна»  [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  https://peoplesukraine.blogspot.com/2020/04/blog-postnarodnaukraina.html

 

Широчкін Валентин Серафимович

Тел..     050 341 7098

Е:меіл   sphere.kiev@gmail.com

 

Про соціальний проект «Народна Україна» 

 

Про важливість створення єдиного інформаційного простору  

 

Група в Фейсбук Народна Україна Соціальний проект 

5 комментариев:

  1. Зміна існуючої системи влади давно назріла,бо вона не влаштовує як мінімум 90% українців. Вона за 30 років привела країну до розрухи а народ до зубожіння та війни бо не виконується ст. 5 К.У. Підтримую відсутність періодичних виборів і думаю,що парламент та уряд повинні бути професійними і прийматися на роботу за конкурсом.Виборці повинні мати можливість контролювати їхню роботу в реальному часі та при невиконанні договірних обов"язків замінювати на других.Вашу ідею треба розповсюджувати серед якомога більше українців,обговорювати та розробляти.требана базі цих розробок сформулювати нову систему управління державою та затвердити її на референдумі.

    ОтветитьУдалить
  2. Дякую за конструктивні пропозиції! Допомогайте в поширенні ідей побудови дійсно народної України!

    ОтветитьУдалить
  3. 100% поддерживаю. Точная копия моих идей.
    Единственное слабое место - регламентация политической рекламы и открытости данных о депутатах и чиновниках.

    Понятно, что богатый политик с мощной рекламной поддержкой обдурит 100000 полуграмотных бабушек и те со смартфона выберут его красивого.

    Чтобы уравновесить возможности кандидатов должна быть система равного доступа к медиаресурсам (путем жеребьевки, очередности или любого другого алгоритма).

    Открытость данных тоже очень важная штука. Чтобы втихаря дорвавшийся чиновник не мог принять антинародной решение должна быть система публикаций проектов, первых-вторых чтений, диспутов, обострения диспутов ИТ.д.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Присоединяйтесь! Ваше мнение важно. Выходите на связь!

      Удалить
    2. Богатий політик з міцною рекламною підтримкою може обдурити бабушек і прорватись в депутати. Є ймовірність, що декілька таких депутатів реально виграють вибір. Такі випадки критично не вплинуть на якість всього парламенту. Щоб втриматись в раді, таким депутатам потрібно буде мати певний результат, працювати в повну силу, враховувати потреби й вимоги своїх виборців. А далі, або вони вимушено стануть активними і ефективними депутатами, або - поступово втратять голоса, а в наслідок цього і посади!

      Удалить