9 мар. 2024 г.

Народовладдя вже є! Та, потрібен ще один крок! Технічний.

 

Гендрік ван Клеве III «Зведення Вавилонської вежі»

 Українці - унікальна, загадкова нація!Нація з особливим менталітетом, з глибокими коренями від часів Київської Русі. В усій Європі не було такого унікального самоврядування, яке було в Україні, в козацькій вольниці. Пилип Орлик в його конституції вперше відкрив основи демократії. «В українців не було своєї держави, але був високий ступінь відповідальності за себе і громаду і природне відчуття особистої свободи» [1, с.132]. Самоврядування, Магдебурзьке право було в українських містах вже в ХІV столітті.

Але, є і інша наша унікальність. Це: принцип «Моя хата скраю». Він знищував мотиви нашого єднання  для досягнення спільної мети. Це наша миролюбність, не агресивність, терпимість до несправедливості, корупції та безправ’я.

Олексій Толкачов в Фейсбуці написав: «Крик душі. Можете мене після цього бити ногами, але я скажу. Українці заслужили цю війну!» [2]. І я згоден з ним!

Давайте звернемо увагу на себе. Дуже багато чого залежало від нас всіх! І те, що ми, будучи після розпаду Радянського союзу на другому місці серед країн союзу по стану економіки, за 32 роки незалежності, опинились на останньому, дійшли до рівня найбіднішої країни  Європи! І те, що ми на першому місці в Європі по рівню корупції!

Все це допустили ми самі!

Ми допустили до влади всю цю нечисть, яка стала корупціонерами і олігархами, яка грабувала і продовжує грабувати нашу країну. Це ми дозволили зруйнувати наші збройні сили, розкрасти й розпродати зброю, допустили знищення більшості складів з боєзапасами. Дозволили «руському міру» панувати в нашому суспільстві: мати свободу дій в інформаційному просторі, створювати свої політичні партії, мати ключовий вплив в релігійних закладах!

Державний устрій в нашій країні не відповідає Конституції України! Принципи, закладені в Виборчий кодекс України [3] повністю не відповідають ст.. 5 Конституції України [4]! Висування кандидатів та обрання депутатів ніяк не пов’язане з волею і вибором громадян. Все вирішуються в декількох політичних партіях! Все визначають гроші! Українські найвпливовіші партії, це проекти певних олігархів на захоплення влади в країні. Громадяни ніяк не пов’язані з вибором кандидатів в депутати. Списки формують партії, обирають тих, хто забезпечить реалізацію волі лідера партії, або тих, хто купить мандат депутата за великі гроші. Інтереси народу в цих радах ніяк не забезпечені. А коли створені та затверджені в ЦВК такі списки, то далі, від нас нічого не залежить! Ми покірно йдемо на «вибори без вибору» і як би ми не проголосували – всі ці варіанти не на нашу користь!

Владу захопили декілька партій (точніше - кланів). Народ нічого не вирішує і ні на що
не впливає. Винятками були тільки два Майдани, дві революції. Але і після них суттєво нічого не змінилось!

Все це діялось і діється зараз з нашої мовчазної згоди!

Якби ми не були такими байдужими, слабкими і неорганізованими, і цієї війни б не було! І рівень життя у нас, на нашій унікальній, багатій ресурсами землі був би надзвичайно високий!

Але, йде війна! Саме війна в певній мірі розбудила наше суспільство. Українці згуртувались і вразили всю Планету своїм бойовим духом і стійкістю проти значно сильнішого ворога! Нам дуже допомагає весь цивілізований світ і є ще шанс, що перемога буде за нами!

Але, треба нам так зробити, щоб спільними зусиллями не тільки перемогти цього ворога, а й, ще раз вразивши весь Світ, вивести Україну в ряди найкращих країн Світу!

Та, чи є в нас шанс, що, навіть, після перемоги ми утримаємо і будемо множити свій потенціал? Що, демократичним шляхом почнемо будувати та вдосконалювати країну своєї мрії – найкращу в Світі Україну!

Дуже сумніваюсь!

За 32 роки незалежності ми ще не визначились, якою б ми хотіли бачити нашу країну! Не виростили свого громадянського суспільства. Не сформували свою національну ідею - мету до якої б ми почали рухатись. Ідей багато, але конкретного проекту, конкретного плану дій, які б об’єднали наше суспільство і повели до конкретної мети, на жаль, немає! Головною проблемою, яка довела нашу країну до такого стану, є наша, вкрай недосконала система державного устрою. Ми вважаємо Україну демократичною? Це не так!

Наша система державного устрою безглузда, нераціональна, недемократична та ще й неконституційна.

В ст.. 5 Конституції України [4] записано:

«Носієм суверенітету і  єдиним  джерелом  влади  в  Україні  є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

     Право визначати і  змінювати  конституційний  лад  в  Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою,  її органами або посадовими особами.

     Ніхто не може узурпувати державну владу».

Що ще можна додати? Чого ще нам не вистачає?

Всі принципи народовладдя вже реалізовані в повному обсязі в діючій Конституції України!

Наш народ вже має неймовірні права на народовладдя, права здійснювати владу безпосередньо, не обмежуючи себе безглуздими законами, керуючись тільки Конституцією. Ще вищій рівень народовладдя просто не є можливим! Ми вже 28 років маємо найвищі можливі конституційні права і повноваження, але не змогли навчитись користуватись ними. Ми вже мали всі права не допустити цього безладу і руїни в країні!

Ми вже мали і маємо зараз всі права для здійснення повноцінного народовладдя!

Але, маючи такі неймовірні права та повноваження, ми не змогли створити умови, щоб ними користуватись!

Чому так?

За стародавньою історією з Біблії Бог, щоб завадити мешканцям Месопотамії побудувати в Вавилоні вежу до неба, змусив будівельників розмовляти різними мовами [5]. Цього виявилось достатнім, щоб це будівництво стало занепадати і припинилось.

На жаль, і в нашому суспільстві, ми часто розмовляємо різними мовами, не чуємо один одного, живемо не своїми, а «впареними» нам з  «зомбоящика» ідеями. І в цьому є головна проблема!

В Україні ведеться ще одна війна – інформаційна, громадянська.

Інформаційний простір країни захоплений олігархічними кланами. На малюнку, розповсюдженому в Фейсбук два роки тому різними користувачами, показано які ЗМІ контролюють українські олігархи. А незалежних, популярних ЗМІ в Україні немає. І соціальні мережі заповнені фейковими акаунтами та чисельними ботами, які спотворюють корисну інформацію і впроваджують маніпуляційні  повідомлення.

Ми не змогли створити свої, народні незалежні інформаційні ресурси. Головне, що які б не були чудові у нас плани та ідеї, нікому з представників влади вони не цікаві і реалізовувати їх вони не будуть. Суспільство народу і суспільство владних структур – це різні відокремлені світи і цікавість до так званого «джерела влади» - до народу, виникає у реальної влади тільки один раз на 5 років.

А для того, щоб щось змінити, треба єднання, план дій, організовані усвідомлені та узгоджені спільні дії!

Ось до якого безправного стану ми, маючи права «джерела влади», довели себе самі!

Якщо ми не подбаємо про зміну системи, не створимо проекту і плану, то нічого не зміниться!

Нам, щоб будувати сучасну, прогресивну, дійсно демократичну країну необхідні умови для тісної, надійної комунікації, для можливості обговорення суспільних питань і проблем та прийняття протокольних спільних рішень!

Без цього ми нічого не побудуємо!

А поки що, ми, не згуртувавшись, маємо свою, українську, але теж непобудовану «Вавілонську вежу».  

Не чуючи і не розуміючи один одного, пропонуємо різні проекти! Закликаємо до об’єднання для зміни системи влади та впровадження народовладдя в Україні. Причому, зовсім ігноруємо той очевидний факт, що у нас для цього є всі умови, що народовладдя в Україні вже впроваджено і введено в Конституцію України ще з 28 червня 1996 року!

Нам не треба було терпіти цього безладу. Маючи права на здійснення влади безпосередньо ми могли без повстань, революцій і Майданів вирішувати всі питання простим конституційним народним волевиявленням. Могли не допускати прийняття неконституційних і антинародних законів, позбавляти повноважень і посади корупціонерів і непорядних посадовців: депутатів, голів громад та мерів міст, прокурорів, керівників підрозділів в правоохоронних органах, суддів, інших посадовців. Для цього в певних громадах, або в виборчих округах організовуються загальні збори, проводиться голосування і таке рішення не може скасувати жодний суд, якщо воно відповідає тій спільноті на яку ця особа має дієві повноваження. Щоб позбавити повноважень депутата, треба провести загальні збори виборців того виборчого округу, в якому він обирався. Щоб позбавити повноважень мера, або голову селища, треба провести загальні збори громади відповідного міста, чи селища. Щоб позбавити повноважень посадовця районного рівня, треба рішення громади району. Формально, коли виникне така потреба, є можливість спільним рішенням посунути з посади і президента країни.

Але реалізувати таку процедуру практично неможливо.  В нинішніх умовах – практично неможливо. Потрібен певний, незалежний від стороннього впливу свій інформаційний простір та сучасні засоби комунікації в ньому. Але, Світ змінюється, умови змінюються! Те, що було неможливим, зараз стає можливим!

Нинішній Світ суттєво змінився! Досягнення науки та інженерії надали нам такі неймовірні можливості в галузі комунікації, що про них і не мріяли, навіть, письменники-фантасти. Саме ці досягнення дають нові можливості для створення нових принципів демократії і відносин в суспільстві. Якщо раніше для прийняття спільних рішень треба було обов’язково зібрати всю спільноту, яка розглядає ці рішення, особисто, або їх повноважних представників в одному місці. Провести реєстрацію, обрати голову, секретаря та лічильну комісію. Заслухати доповідача та виступаючих, сформулювати проект рішення і провести голосування з підрахунком голосів лічильною комісією. І при цьому, не факт, що прийняте рішення дійсно буде відображати волю всіх  учасників цієї спільноти! То, нині вже є можливості проводити такі збори дистанційно і, при цьому, якісніше і достовірніше. Та ще й з реєстрацією результатів електронним, або паперовим протоколом. Для цього в Україні, навіть, вже створене відповідне законодавче забезпечення [6].  

Вже з’явилась реальна можливість проведення, навіть, загальних зборів всього народу України!

Чому б і ні?

Дистанційні загальні збори, електронні голосування – це вже не фантастика, а реалії. Вони вже передбачені українським законодавством. Наприклад, закон України «Про затвердження Порядку скликання та проведення дистанційних загальних зборів акціонерів» [7]. Провести та взяти участь у дистанційних зборах ОСББ пропонує ресурс Дах [8]. Схожий порядок може бути визначений і для проведення загальних зборів територіальної громади та інших спільнот. Причому, зовсім не важливо, що немає поки що такого закону. Право провести такі збори в територіальній громаді вже надано громадянам цієї громади статтею 5. Конституції України та  статтею 8. Цивільного кодексу України (Аналогія). А кількість учасників в таких загальних зборах: сотні, тисячі, чи мільйони; для електронних систем, це вже не принципові речі. 

Отже: права громадян на здійснення народовладдя в Україні є і вони записані в Конституції, можливості їх реалізації без будь яких змін системи та діючого законодавства теж є!

Головною проблемою стає суто технічна сторона – як здійснити процедуру волевиявлення громадян. Як зорганізуватись, домовитись, попередньо обговорити актуальні питання, провести збори, проголосувати.

Нам необхідно створити умови і навчитись спілкуванню один з одним зрозумілою мовою, створити умови для обговорення актуальних питань і прийняття спільних офіційних, конституційних рішень. І вже тоді ми досягнемо неймовірних результатів в розвитку реальної, ефективної демократії в Україні. Для реалізації цього має бути створено загальне інформаційне поле, яке повинне забезпечити такий рівень комунікації між всіма громадянами країни, який би забезпечив: визначення важливих та проблемних питань, їх вільне обговорення, формування проектів рішень, та  офіційне, протокольне голосування для прийняття таких рішень. Створити таке інформаційне поле в наш час не є проблемою! Основою його може бути спеціально створена соціальна мережа.

Отже! Створюється національна телекомунікаційна система (НТКС), яка основана на соціальній мережі з функціоналом для обговорення важливих питань і офіційного прийняття спільних рішень. Вона дуже схожа на традиційні соціальні мережі, але має суттєві особливості.

По-перше, в ній реєструються громадяни України за їх особистими даними, за адресою офіційної реєстрації з визначенням їх приналежності до певних територіальних громад, об’єднань, партій, підприємств.

По-друге, ця мережа має функціонал для обговорення різних питань, важливих для суспільства в середовищі громадян України і в певних спільнотах (в громадах, партіях, громадських об’єднаннях, трудових колективах, навчальних та інших закладах, в населених пунктах, жилих кварталах, серед мешканців, або співвласників багатоквартирних будинків). Кожна з цих спільнот сама створює певну групу, як це реалізовано в традиційних мережах, але, спеціальний функціонал забезпечує в цих спільнотах: розповсюдження повідомлень, акумуляцію всіх матеріалів (експертних висновків, пропозицій, обговорень, голосувань, коментарів, тощо) і статистичних даних з певних конкретних питань від виникнення питання до прийняття остаточного рішення і їх окреме архівування. Особливо важливим в цьому функціоналі є забезпечити в дуже великому суспільстві можливість почути важливу думку кожного і при цьому не засмітити чат спамом і не діловими повідомленнями. Це забезпечується реакцією спільноти на кожне повідомлення. Важливі думки отримують підтримку («лайк») і розповсюджуються в широких колах. Пусті та незначні повідомлення помічаються негативно і їх розповсюдження затухає.

По-третє, ця мережа має функціонал для офіційного обговорення і прийняття спільних рішень. Це функціонал для проведення загальних зборів, конференцій, з’їздів, референдумів, тощо. Він включає весь процес від створення ініціативної групи, формування порядку денного, повідомлення всіх учасників, процедуру он-лайн трансляції заходу, публічного обговорення кожного питання, електронне голосування, оформлення протоколу і його розсилку. По кожному питанню порядку денного комплектується певний блок матеріалів, який включає: всі подані до початку зборів матеріали, відео виступу доповідача, матеріали окремого чату з відгуками, зауваженнями та пропозиціями з цього питання. Все це здійснюється в електронному форматі, розтягнуто в часі на терміни, достатні для: ознайомлення з порядком денним, ознайомлення всіх учасників з попередніми матеріалами з кожного питання порядку денного, вивчення всіх матеріалів доповіді та обговорення. На відміну від традиційних зборів, де вся процедура зборів, включаючи голосування, проходить в один день, в цій системі після он-лайн трансляції, голосування може розтягуватись  на декілька днів для можливості вивчити всі відгуки, зауваження, пропозиції в окремому чаті для кожного питання порядку денного, щоб тільки після цього, зважено, приймати сторону в голосуванні.

По-четверте, ця мережа створюється. як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг і має відповідати нормам закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» [31]. Має забезпечити конфіденційність розміщених в ній матеріалів та захист персональних даних її користувачів. Ця мережа автоматично формує протоколи проводимих в ній загальних зборів, конференцій, з’їздів і реєструє їх в спеціальному реєстрі. Ці протоколи мають юридичну силу на рівні нотаріально завірених.

Окрім цього в цій мережі може бути створена певна бібліотека організаційних документів: типових протоколів, статутів, колективних звернень, петицій та інших юридичних документів. І функціонали проведення публічних заходів для здійснення відповідних процедур. Все це створює умови для збудження громадянської активності. Наприклад, вирішили мешканці якогось селища заснувати й зареєструвати свою територіальну громаду. Зазирнули в НТКС, а там є весь комплект зразків установчих документів та матеріалів, ввели свої дані, зареєстрували всіх мешканців громади і ця система проведе всю процедуру заснування громади, установчі збори, голосування і сформує завірені, повністю відповідні закону документи для державної реєстрації територіальної громади. Ще й подасть їх на державну реєстрацію.

В Україні панує висновок. що у нас не склалось громадянське суспільство, здатне до державотворчих дій. Різні проекти, ідеї, заклики до об’єднання для їх реалізації, за звичай не отримують очікуваної підтримки. Але це тому, що українці в переважній більшості, практичні, прагматичні, і не ведуться на сумнівні проекти, де вони не відчувають результату від цих дій. Вони не люблять ходити по вулицям з бубнами та гаслами «ВЛАДУ - ГЕТЬ», знаючи, що влада тільки посміється з цієї наївності. Вони не йдуть в громадські організації, чи партії де не досягається мети. А коли буде створена НТКС, та кожне рішення буде реалізовуватись, то я впевнений, що громадянське суспільство «вибухне» своєю активністю, як це бувало під час майданів та в результаті московської агресії. Коли люди відчують, що їх спільні рішення впроваджуються і змінюють систему, громадське суспільство України зразу «оживе» і активується на здійснення конкретних проектів.

Така мережа (НТКС),  має неймовірні перспективи для розвитку нашої країни, зміни системи державного устрою, побудови найсучасніших креативних відносин в суспільстві, впровадження новітніх систем демократії і управління. Вона забезпечує можливості позбавитись впливу телевізійних каналів на громадян, отримувати інформацію про події, плани та проекти не з каналів Фірташа, Ахмєтова, Порошенка та Пінчука, а від реальних лідерів і фахівців безпосередньо, відчувати відношення до них суспільства, приймати особисту участь в обговоренні всіх актуальних питань. Така мережа зразу стане центром активації громадянського суспільства. Не треба проводити затратні масові заходи для об’єднання українців для певних дій та проектів! Такі об’єднання будуть формуватись і розростатись миттєво після появи відповідної інформації. Можливість доступної реалізації планів та проектів в конституційний спосіб спонукає людей до приєднання і активної участі в громадському житті країни.

Ми можемо змінювати систему, навіть, незважаючи на наявність неконституційних законів.

Наприклад, нинішній   Виборчий кодекс України передбачає висування кандидатів в депутати за списками політичних партій. До цього ж,  до Ради потрапляють лише ті партії, що долають п'ятивідсотковий загальнонаціональний бар'єр! Це зовсім неконституційна система. Виборці з виборчих округів не мають можливості висунути своїх кандидатів, які б представляли їх інтереси і були підзвітні своїм виборцям.

Для зміни цієї системи, ми можемо за допомогою НТКС примусити Верховну раду змінити цей кодекс і впровадити конституційний принцип виборів народних депутатів. На першому кроці громадське об’єднання збуджує масове обговорення змісту Виборчого кодексу, визначення тих принципів, які мають бути закладені в нього. Самим логічним і відповідним ст.. 5 Конституції варіантом може бути варіант, коли кандидатів в депутати певного виборчого округу висувають виборці цього округу. Визначивши основні принципи змін кодексу, ця та інші громадські організації, громади, групи виборців звертаються в Верховну раду з протоколами рішень зборів та колективними заявами про неконституційність виборчих принципів і вимогою внесення в Виборчий кодекс визначених суспільством змін. І зразу ж ініціаторами цих змін обговорюється і формується план дій по примусу в вирішенні цього питання. Не чекаючи відповіді на заяви, розгортається робота по пошуку виборчого округу, який би прийняв рішення про невизнання на своїй території діючих виборчих принципів. З використанням НТКС в певних конкретних виборчих округах проводиться роз’яснювальна робота, готуються і проводяться загальні збори виборців округа. В цьому рішенні виборці: заявляють про неконституційність і неприйнятність дії на території їхнього виборчого округу принципу висування кандидатів в депутати по партійним спискам, вимагають від ЦВК реєструвати тільки кандидатів, висунутих виборцями цього округу та само висуванців, яких підтримали виборці цього округу. Звертаються до Верховної ради з протоколом і повідомленням, що дія неконституційного виборчого кодексу на території округу припинена, просять терміново внести зміни в цей закон, передбачивши реєстрацію тільки кандидатів, висунутих виборцями цього округу та само висуванців, яких підтримали виборці цього округу. Після того, як в одному з таких округів приймається таке рішення, інформація про нього розповсюджується в мережі НТКС по всій країні. Проводиться активна робота про проведення таких зборів ще в інших округах. Такі дії не можуть бути залишені без уваги ні Верховною радою, ні ЦВК. Навіть якщо до виборів вимоги виборців певних округів не будуть реалізовані, то в цих, а можливо і в інших округах офіційні вибори виборцями ігноруються. Замість них, з використанням НТКС, проводяться загальні збори виборців округів на яких обираються депутати із числа своїх виборців. Ці дії є конституційними, основаними на принципах, визначених в ст.. 5 Конституції України і ніякі органи влади чи суди не мають права їх не визнавати. Цей прецедент не може бути проігнорований, він зруйнує діючу неконституційну систему і примусить Верховну раду змінити Виборчий кодекс.

Подібними діями можна реалізовувати і інші завдання. Наступним кроком може бути впровадження принципово нової системи демократії в Україні. Наприклад, впровадження принципів делегативної демократії, яку вже називають «Демократією ХХІ століття» [9, 10]. В цій системі періодичних виборів депутатів взагалі немає. Кожен громадянин сам обирає свого депутата, делегує йому свої повноваження і, якщо згодом цей вибір виявився невдалим, то він може в любий момент із свого смартфона позбавити цього депутата своєї довіри і передати повноваження іншому, більш достойному депутату [10].

Створивши технічні засоби для обговорення і прийняття спільних рішень (НТКС), народ України отримує всі права і можливості для реалізації своїх конституційних прав, як єдиного  джерела  влади! 

Ця мережа вже сама по собі дасть неймовірний поштовх для активації громадянського суспільства!

Здійснюється реальне народовладдя! 

Як нам створити національну телекомунікаційну систему (НТКС) в Україні?

Створення такої НТКС не є проблемою. Ні технічних, ні юридичних перешкод немає!. Все, що передбачено в цій мережі вже існує в реаліях. Створення таких засобів вже передбачено законом, який набрав чинності ще з жовтня 2017 року.

Отже, для реалізації в Україні принципів народовладдя вже закладено в Конституцію України відповідні і достатні права народу, залишилось тільки створити відповідні засоби комунікації (НТКС), які повністю забезпечують реалізацію цих прав.

Першим кроком, на мою думку має бути створення об’єднання, яке б згуртувало прихильників цього проекту, забезпечило б підтримку його в суспільстві. Це може бути існуюче, або внов створене об'єднання громадян, чи політична партія (далі – ГО), яке зацікавлене не тільки в розробці НТКС, а і в розвитку України, в реалізації принципів народовладдя та в модернізації системи державного устрою. В ГО розробляється з залученням фахівців та затверджується план реалізації цього проекту. Згідно плану, засновується національне публічне акціонерне товариство з особливим статусом. Статут цього акціонерного товариства (АТ) особливий, сформований для національної акціонерної компанії. Ця телекомунікаційна система має важливе надзвичайне значення для всієї України. Вона повинна стати власністю всього народу. Тому, недопустимо, щоб це акціонерне товариство опинилось під контролем певної групи осіб. Воно повинно бути під контролем значної частини народу України, а згодом, можливо, і під контролем всього народу. В статут цього АТ закладаються жорсткі обмеження стосовно кількості акцій у власності однієї особи і заборона концентрації акцій. Також, передбачається особливий контроль діяльності керівництва АТ. Наглядова рада АТ створюється за принципами динамічного довірчого управління (ДДУ) [10]. Цей принцип забезпечує участь кожного акціонера в контролі діяльності АТ.

Засновниками Публічного акціонерного товариства «Національна телекомунікаційна система» (ПАТ НТКС) виступає ГО і ініціатори її створення. Після наповнення первинного статутного капіталу, приймається рішення про збільшення статутного капіталу за рахунок емісії акцій. Запрошуються учасники ГО та громадяни України, які підтримують ідею створення НТКС, для придбання акцій. Наглядова рада АТ контролює дотримання обмежень по концентрації акцій в одних руках. Наймається кваліфікований персонал. Кошти, отримані від продажу акцій ідуть на створення телекомунікаційної системи.

Після створення першої черги функціоналу, НТКС починає надавати платні послуги за доступними цінами з проведення дистанційних загальних зборів в: акціонерних товариствах, громадських об’єднаннях та партіях, в громадах, в ОСББ, тощо. Другою чергою запускається функціонал соціальної мережі. Залучаються всі можливі ресурси для реклами, для запрошення користувачів в національну соціальну мережу. Поступово, мережа наповнюється. ГО розгортає активну діяльність по створенню і реєстрації територіальних громад. Зареєстровані члени громад та учасники різного роду загальних зборів поповнюють мережу користувачами.

Починає працювати технічна частина системи народовладдя в Україні.

Наш народ не звик приймати активну участь в політичному житті країни. А така система ставить кожному громадянину конкретні актуальні питання і він, мимоволі, вимушений на них реагувати.

Такі нові права та можливості формують в Україні активне, дієздатне громадянське суспільство!

Створюються можливості у народу без повстань та революцій втілювати у життя свої рішення!

Здійснюється реальне конституційне народовладдя!

Така, або інша подібна системи забезпечать інтенсивний розвиток країни, не допустить ніякої узурпації влади, вона несумісна з непрофесіоналізмом і корупцією!

 

Так давайте просто зараз і зробимо цей крок! Створимо таку необхідну для нашого суспільства мережу!

 

Валентин Широчкін, 09.03.2024

 

Література:

1.      Трансформація української національної ідеї/ упоряд. О. Доній – К.:Наш формат, 2019. – 464 с.,

2.       Крик душі. Можете мене після цього бити ногами, але я скажу.  Oleksiy Tolkachov, Фейсбук,  [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.facebook.com/oleksiy.tolkachov/posts/pfbid027qyB29Df8ozmFGdkGMfXvK6DPBKug34kRnDsyRhMWn9ds4f5M9MpoCR9Kz5pKmZzl

3.      Виборчий кодекс України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2020, № 7, № 8, № 9,               ст.48), [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/396-                  20#Text

4.      Конституція України, Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141, [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text

5.      Вавилонська вежа. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://uk.wikipedia.org/wiki/Вавилонська_вежа  

6.      Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». [Електронний ресурс]. – Режим доступу:    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2155-19#Text  

7.      Закон України «Про затвердження Порядку скликання та проведення дистанційних загальних зборів акціонерів». [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0236863-23#Text  

8.      Установчі та загальні збори ОСББ в системі Дах, [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://dah-online.com/meeting

9.      Liquid Democracy: True Democracy for the 21st Century. Dominik Schiener, Nov 23, 2015. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://medium.com/organizer-sandbox/liquid-democracy-true-democracy-for-the-21st-century-7c66f5e53b6f#.55z1mn9re

10.   Народовладдя через систему динамічного довірчого управління, Валентин Широчкін, [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  https://peoplesukraine.blogspot.com/2021/01/DDU.html  

 

2 комментария:

  1. Прочитав також наступну Вашу публікацію "Національна соціальна мережа".

    >Отже, приєднуйтесь до практичних дій і давайте разом будувати нову систему
    """
    Ну от я приєднався до групи у Фейсбуку - https://www.facebook.com/groups/narod.in.ua (де бачу кучу публікацій які не стосуються проекту).
    І приєднався до клубу "Творці нової Народної України" в мережі Сила Довіри - https://ua.power-of-trust.net/#gr-M (де немає жодної задачі для прийняття рішення).
    Що ще я можу зробити щоб підтримати Ваш проект?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Юрію! Я радий що ви готові до конкретних практичних дій. Ці плани ми обговорюємо і виконуємо в колі тих осіб, що приєднались, а в групі в фейсбук багато тих, хто конкретно не приймає участь в проекті і видаляти їх з групи немає сенсу, враховуючи, що вини все ж проявили зацікавленність цією темою. Найближчим часом я вийду на звязок з вами по електронній пошті для конкретної взаємодії.

      Удалить