7 дек. 2025 г.

Самоврядна Україна

 

Варіант моделі державного устрою майбутньої України на основі системи Динамічного довірчого управління

Автор: Широчкін Валентин Серафимович

 


За період з моменту здобуття незалежності українці так і не змогли підібрати ефективну модель державного устрою країни. Надсучасної, заможної, країни. Суспільства вільних, дружніх, креативних людей. Країни з найкомфортнішим і найбезпечнішим рівнем життя. Для цього у нас є всі необхідні умови. Ми живемо на найціннішій в світі землі! Багатій не тільки найкращими чорноземами, а й насиченої унікальним набором корисних копалин [1].  А в реаліях, наш народ, маючи конституційні права «носія суверенітету  і єдиного джерела влади», власника «землі, її надр, атмосферного повітря, водних та інших природних ресурсів», не зміг реалізувати свої права в своїй

країні і допустив узурпацію влади олігархічними кланами і фінансово-промисловими групами, які, грабуючи країну довели її до стану найбіднішої країни Європи. По визначенню
  Олега Соскіна «в Україні сформувалась тупикова модель державно-монополістичного капіталізму кланово-олігархічного типу» [2, с. 10].

Засоби масової комунікації у власності, або під контролем  олігархічних кланів та фінансово-промислових груп. Народ України втратив можливості для суспільної комунікації і вираження своєї волі, перебуває в інформаційній окупації! Такий стан дає можливості маніпулювання свідомістю основної маси громадян, просувати в органи влади своїх представників, спотворювати реальний стан справ в суспільстві, відволікати увагу від головних, питань на другорядні. Не створено активного, дієвого громадянського суспільства, дуже малочисельний середній клас.

  Без прориву інформаційної окупації і без створення національної інформаційної платформи для вільної комунікації, обговорення  актуальних питань, масових офіційних голосувань та прийняття протокольних рішень відновлення конституційних прав народу, як «носія суверенітету і єдиного джерела влади», неможливе!

В суспільстві живе нагальна потреба в побудові такої моделі взаємовідносин в суспільстві в якій в основі б були потреби й бажання людей, в якій народ мав би гарантований рівень впливу на органи влади, професійне, якісне управління, відкритість, прозорість, неможливість узурпації влади.

Ще один надзвичайно важливий фактор: світ змінюється!

Ми вже опинились на новому етапі розвитку суспільства - інформаційному!

В цих нових умовах недопустимо ігнорувати нові умови і нові можливості!

Цей Проект породжений ідеєю змінити країну, впровадивши  таку модель устрою, якої


ще не було в жодній країні. Не плестись в хвості цивілізаційного процесу, а, як виразився Сергій Гайдай, «зробити ривок і одразу опинитись в авангарді світової цивілізації» [3, с. 135].

Ідея такої моделі не виникла сама собою. Вона є концентрацією найкращих реалізованих і розроблених ідей, які відібрані автором, та як пазли викладені в формі єдиного проекту.  

Самоврядна республіка на основі системи Динамічного довірчого управління

Пропонується варіант моделі державного устрою майбутньої України: Самоврядна республіка на основі динамічного довірчого управління.

Ключовими відмінностями цієї моделі є:

·         Новий формат громадянського суспільства – електронне;

  • Унікальна система інформації і комунікації суспільства – національна соціальна мережа;
  • Відносини на основі Суспільного Договору (замість Конституції), прийнятого на національному референдумі;
  • Самоврядування на всіх рівнях від територіальної громади до верховного в масштабах всієї Країни;
  • Новий вид системи демократії – делегативна (її називають «демократією ХХІ століття») [4 ] в форматі системи динамічного довірчого управління [5 ];
  • Замість періодичних виборів поточне онлайн-управління - «держава в смартфоні»;
  • Широке застосування засобів штучного інтелекту;     
  • Не декларативні, а реалізовані юридично, права на землю та об’єкти спільної власності.

В Самоврядній Україні немає періодичних виборів в органи влади і немає органів влади. На основі Суспільного Договору  створене активне і ефективне громадянське суспільство. Діє самоврядування на всіх рівнях від територіальної громади і до верховного самоврядування (Верховна Рада), основане на принципах особистої довіри і особистих відносин кожного громадянина до кожного особисто обраного ним депутата.

А чи можна так?

Чи можливо створити таку систему, щоб кожний громадянин мав «свого», обраного ним особисто депутата в територіальній громаді, в раді обласного самоврядування і в Верховній Раді?

В нинішніх умовах – не можливо!

Але, такі можливості - є! Для реалізації таких проектів потрібні: активне громадянське суспільство і спеціальна національна система інформації і комунікації.

Головною умовою створення Самоврядної республіки є трансформація громадянського суспільства: створення умов для вільної комунікації і активної соціальної діяльності, консолідації суспільства на здійснення реформ. Прорив інформаційної окупації суспільства клановими ЗМІ. 

Національна соціальна мережа

Пропонується створити спеціальну національну комунікаційну платформу в форматі соціальної мережі, якій автор дав назву «НаДія» (абревіатура: Народ, Держава і Я). По аналогії з існуючим в Україні порталом державних послуг «Дія»  (абревіатура: Держава і Я) і в доповнення до порталу Дія.

Національна  Соціальна мережа «НаДія» (далі – НаДія) може стати  національним


офіційним засобом громадянської комунікації, відіграти надзвичайно важливу роль в формуванні в Україні активного громадянського суспільства. Вона є необхідним інструментом для консолідації суспільства на розбудову нової моделі державного устрою, без якого реалізація подібних проектів неможлива!
Саме така мережа може забезпечити прорив інформаційної окупації суспільства олігархічними ЗМІ і забезпечити консолідацію суспільства на відновлення конституційних прав народу. 

Мережа НаДія дає нові, унікальні можливості для комунікації громадян між собою, які забезпечують прийняття спільних офіційних рішень в громадах, чи групах необмеженої масовості. Впритул до національного референдуму, чи загальних зборів всього народу України! Вона забезпечить створення відносин: взаємної поваги, позитиву, дружності, конструктиву, ділових відносин. Це інформаційне поле, повністю очищене від: брехні, пліток, спаму та маніпуляцій.
  В мережі НаДія може бути забезпечено реалізацію конституційних прав громадян за принципом «Держава в смартфоні»: обрання та висування в органи самоврядування найкращих фахівців, талановитих керівників, нову еліту, найкращих лідерів суспільства.   Прямий та зворотній,  діловий  зв’язок депутатів із своїми виборцями.

Саме соціальна мережа НаДія створює альтернативу олігархічним ЗМІ, дає можливість здійснити революцію в свідомості громадян України, надає їм такі можливості, про які вони раніше і не мріяли!

Соціальна мережа НаДія має функціонал схожий на функціонал мережі Facebook, але має і суттєві відмінності:

·    Користувачі мережі – всі громадяни України, визначені за їх персональними даними, згруповані по місцям реєстрації в групи, відповідні: багатоквартирним будинкам, вулицям, кварталам, громадам, виборчим округам, районам, областям;

·         Користувач може звернутись до іншого не тільки за його ніком, а і за його ім’ям, за адресою його проживання, або посадою. Може звернутись до всіх членів будь якої із його груп;

·    Інформаційне поле НаДії надійно захищене від: брехні, пліток, спаму, ботів, тролінгу, маніпуляцій інформацією. Впроваджена система притягнення до відповідальності за недостовірну інформацію. Створена атмосфера взаємної поваги, ділового спілкування.

·      НаДії зареєстровані, також: територіальні громади, органи місцевого і центрального самоврядування, підприємства, організації, громадські та інші об’єднання, партії, тощо. Передбачено функціонал для внутрішньої комунікації в цих організаціях.

·           НаДія має доступ до портала Дія та офіційних реєстрів України і має можливість отримувати з них офіційні дані та здійснювати певні операції на основі цих даних.

·           НаДія створюється. як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, має функціонал для організації офіційних дистанційних заходів (зборів, конференцій, з’їздів, референдумів, тощо) протокольно «під ключ».

·      НаДія має і систему функцій, яка забезпечує повну реалізацію громадянами принципів делегативної демократії та самоврядування (принцип «Держава в смартфоні»).

·           Користувачі мережі мають доступ до широкого використання штучного інтелекту.

·    НаДія розроблена на основі технологій блокчейн і надійно захищена від стороннього втручання.

Через пакет функціоналу «Держава в смартфоні» НаДія дає кожному громадянину


можливості:

·           Обрання депутата:

-        в раду територіальної громади,

-        в раду обласного самоврядування,

-        в Верховну Раду;

·           В будь-який момент змінювати своє рішення, позбавляючи обраного депутата права свого голосу, та передаючи його іншому, більш достойному;

·           Дистанційної, офіційної участі і голосування в будь-яких загальних зборах, конференціях, з’їздах, референдумах, засвідчуваних протокольно.

·           Засвідчувати електронним підписом: заяви, декларації, петиції, інші документи.

·           Приймати дистанційно активну участь в діяльності: громадських об’єднань, партій, організацій, підприємств.

Детальніше про Національну соціальну мережу - тут [6 ]. 

Самоврядування в республіці Україна

Традиційно, самоврядування сприймається в поєднанні з терміном : «місцеве»,  як впроваджене в громадах обмеженої чисельності населення. Стосується воно, переважно,  питань управління комунальним господарством населених пунктів. Це форма колективного управління, в якій, в значній мірі, приймає участь вся громада. Для таких громад, як: райони, області та громада всієї країни, самоврядування ніколи не розглядалось, враховуючи складність в комунікації громадян між собою в громадах великої чисельності, розміщених в різних населених пунктах та на великих територіях.

Сьогодні різниця в місцях знаходження певної групи осіб, вже не є перепоною для їх комунікації!  В умовах наявності сучасних засобів комунікації, кількість учасників групи, місця їх перебування, не заважають обговоренню будь яких питань і прийняттю колективних рішень електронним голосуванням в спільнотах необмеженої чисельності.

З’явились в наш час і нові форми відносин, нові форми демократії, які дають нові можливості, яких раніше не було. Важливими для відносин в суспільстві є такі речі, як: можливість обговорення будь яких-питань всім суспільством, електронні голосування, електронні вибори, електронне вираження відносин всього суспільства до: конкретних осіб, подій, питань. 

В цій моделі державного устрою майбутньої України пропонується самоврядування на всіх рівнях: в територіальних громадах населених пунктів, в громадах областей, в громаді всієї України. Самоврядування незвичайне! Воно створене на основі таких важливих принципів:

1. Для участі в голосуваннях по важливим суспільним питанням недопустимою є


участь некомпетентних осіб.

2. Принципів делегативної демократії, яку називають «демократією ХХІ століття», основою яких є те, що всі громадяни мають право голосу, але для голосування ті, хто не є депутатами довіряють свої голоси більш компетентним особам - обраним ними депутатам.

Такі принципи дають право участі в самоврядуванні кожного громадянина, але, особисто рішення приймають ті особи, які досягли для цього найвищого рівня компетентності, а інші громадяни, довіряючи свій голос, визначають більш компетентних осіб для участі в голосуваннях.

Кожен громадянин має «свого», обраного ним особисто депутата, якому він довірив своє право голосу:

-  в раді  своєї територіальної громади,

-  в раді громади своєї області,

-  в Верховній Раді.

Він має з ними прямі контакти, має можливості в будь який момент, без бюрократичних процедур, із свого смартфону, відізвати своє право голосу і передати його іншому, більш достойному депутату.

Скажете: - А хіба таке можливо?

- В Системі Динамічного довірчого управління – можливо! 

Система динамічного довірчого управління (ДДУ)

  В ДДУ кожен громадянин має у своїй власності право голосу в своїй громаді, голосу в раді області та голосу в Верховній раді. Він має право особисто делегувати своє право голосу на свій вибір одному з депутатів кожного рівня (громада, область, республіка), або залишити його за собою. Кожен з депутатів в залежності від рівня довіри до нього при голосуванні має різну кількість голосів. В громаді будь якого рівня рішення приймаються радою громади з врахуванням голосів кожного члена громади. Громадяни особисто керують своїми довірчими голосами. Самі вирішують кому довірити свої голоси і в любий момент можуть із свого  смартфона відізвати свою довіру одному депутату й передати її іншому. 


Періодичних виборів немає! Кожен громадянин не чекає 5 років, щоб зробити свій вибір, а робить його тоді, коли у нього особисто виникла потреба змінити депутата.

  Система самоврядування країни функціонує, як живий організм: склад органів самоврядування постійно оновлюється, кращі фахівці, через зростання довіри до них набирають більше потенціалу, ті, хто не виправдав довіри втрачають свої повноваження.
  Країною керують найкращі фахівці, реальні лідери суспільства, які мають найвищий із можливих рівень довіри, а народ робить вибір депутатів, контролює і оцінює результати їх діяльності.

Щоб стати депутатом органу самоврядування треба:

·          Пройти медичну комісію.

·          Пройти навчання і здати екзамен (на кожен рівень окремо: територіальна громада, обласна рада, Верховна рада).

·          Подати заяву на включення до державного реєстру депутатів.

·          Отримати певну кількість довірчих голосів відповідної громади.

·    Зареєструватись в складі депутатів відповідної громади, отримати допуск до ознайомлення з поточними питаннями ради відповідної громади та до участі в роботі сесій.

·          Відкрити групу свого електорату в мережі НаДія і почати взаємодію із своїми виборцями.

Але, найважливішим і найскладнішим етапом в становленні депутата е напрацювання довіри виборців.  Досягнення і утримання суттєвої кількості довірчих голосів.

   Як тільки певний депутат втрачає довіру, він негайно замінюється на того, кому довіряють. Вибір депутата є актом надання громадянином  цьому депутату довіреності на право використання його голосу при голосуваннях в відповідній раді. Зміст такої довіреності, права та обов’язки сторін, відповідальність за порушення цих умов, визначається законом. Громадянин не чекає 5 років, щоб зробити свій вибір, а робить його, або змінює своє рішення, в будь який момент, коли у нього виникає в цьому потреба, прямо  із свого смартфона. 

Тому, в ради самоврядування на основі ДДУ, за принципами теорії еволюції,  постійно відбираються найчесніші і найталановитіші громадяни, реальна еліта, заслужені лідери суспільства! Країною керують ради, склад яких завжди утворений із депутатів, які мають стовідсотковий рівень довіри народу!

Для кожного депутата в мережі НаДія автоматично створюється група з відповідним функціоналом, в яку включаються і всі громадяни, які довірили йому свої голоси. В цій групі депутат: звітує про свою діяльність, публікує свою програму, свої плани і свою позицію по ключовим питанням, вивчає реакцію своїх виборців на його діяльність, може проводити опитування та голосування.

По своєму статусу, депутат апріорі вважається більш компетентним, ніж його виборці, має свою чітку позицію і визначений ним план дій, має право приймати рішення, не відповідні позиції більшості його виборців. Виборцям забороняється консолідуватись і тиснути на свого депутата. Він має право на повну свободу своїх дій. У випадку принципової розбіжності в позиціях депутата і певної частини виборців, він може зробити опитування, визначитись із своїм рішенням, повідомити про це своїх виборців і відповідно голосувати. А незгодні з його позицією виборці, мають право перед процедурою голосування відізвати свої голоси і довірити їх тому депутату, який підтримує їхню позицію. Таким чином і виборці мають важелі впливу на органи самоврядування, як власники довірчих голосів, без яких депутати не мають відповідних повноважень для голосування.

Такі принципи найкраще враховують свободу вибору і депутатів і виборців.  Детальніше про Систему динамічного довірчого управління тут [5 ]. 

Територіальна громада Самоврядної України

Територіальні громади (ТГ) Самоврядної України суттєво відрізняються від ТГ нинішньої України. Вони є основою країни, мають високий рівень самостійності і місцеве самоврядування на основі ДДУ. Принципи організації суспільних відносин в громадах визначаються Суспільним Договором і спеціальним законом. Норми, визначені Суспільним Договором є імперативними,  а в законі про територіальні громади багато норм є диспозитивними, рекомендованими для виконання, як приклади можливого застосування. Основним документом, визначаючим відносини в громаді є Статут ТГ. Рішення про заснування і державну реєстрацію ТГ приймається на загальних установчих зборах територіальної громади.

У кожної ТГ в залежності від: чисельності громади, площі територій, наявності на території природних багатств місцевого значення, можуть бути різні обсяги повноважень і різна долева частина податків, яка залишається в бюджеті громади. Громада може брати на себе такі повноваження: користування і розпорядження земельними і водними ресурсами, корисними копалинами, об’єктами муніципальної власності, інфраструктура і комунальне господарство, міське планування, освіта, соціальне забезпечення, податки, поліція, цивільна оборона, тощо.

Територіальні громади, які мають суміжні території можуть об’єднуватись в об’єднані територіальні громади (ОТГ). При цьому, громади, які об’єднуються, зберігають свій статус і свої ради. Депутати таких рад є, одночасно, і депутатами ради ОТГ. Громадяни такої громади можуть довіряти свій голос депутату іншої громади, яка входить в цю ОТГ. Дві і більше територіальні громади можуть створювати асоціацію територіальних громад (АТГ) і делегувати їй здійснення певних функцій.

В територіальній громаді за ініціативою громадян можуть створюватись Органи самоорганізації населення (ОСН). Це можуть бути: будинкові, вуличні, квартальні та інші органи самоорганізації населення. Рада територіальної громади може наділяти ОСН частиною своїх повноважень з передачею йому коштів, а також матеріально – технічних та інших ресурсів, необхідних для здійснення їх повноважень, здійснює контроль за їх виконанням.

Обласні територіальні громади визначаються Суспільним Договором у відповідності із її територіальним устроєм і засновуються Верховною Радою Країни. Основним органом самоврядування області є обласна рада, депутати якої обираються громадянами області за принципами ДДУ. Голова обласної ради обирається депутатами обласної ради.

Також можуть створюватись районні територіальні громади в межах областей і районні ТГ в великих містах. Необхідність створення таких територіальних громад і межі їх повноважень визначаються за ініціативою громадян, які живуть на цих територіях. 

Рада Верховного самоврядування

Верховне самоврядування в Самоврядній Україні здійснюється Верховною Радою на основі системи ДДУ практично за такими ж принципами, що і самоврядування в територіальній громаді, але є і суттєві особливості.

Головна особливість полягає в тому, що це поєднання в одному органі управління: і парламенту, і органу самоврядування в громаді, яка включає всіх громадян Країни. Голосування електронні, дистанційні. Кожен депутат має при голосуваннях стільки голосів, скільки йому особисто довірили громадяни країни. Сумарна кількість голосів в Верховній Раді дорівнює чисельності всіх дієздатних громадян Країни.

До повноважень Верховної Ради належить:

o  прийняття рішень в порядку самоврядування по об’єктах та питаннях всенародної власності;

o  прийняття законів;

o  визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики Країни;

o  затвердження загальнодержавних програм;

o  обрання Президента Країни;

o  призначення та звільнення: Прем’єр-міністра, міністрів, голів комітетів та служб, інших посадовців відповідного рангу;

o  інші питання, віднесені до компетенції Верховної Ради.

 

Президент Самоврядної України

В самоврядній країні Президент виконує переважно представницькі та інші функції, характерні для парламентсько-президентської республіки.    Він обирається Верховною радою терміном на 2 – 10 років, із числа її депутатів, які мають рівень довіри вище середнього, та які зареєструвались кандидатами в президенти. Середнім рівнем довіри вважається кількість довірчих голосів у депутата, відповідна 1/250 частині дієздатних громадян Країни.
   Під час громадських слухань кожен із кандидатів в президенти презентує свою програму, дає відповіді на питання громадян. Кожен депутат Верховної ради, завчасно, до голосувань по виборах президента визначається з кандидатурою на посаду президента за яку він буде голосувати і проводить дистанційну конференцію із своїм електоратом. На цій конференції він обґрунтовує свій вибір, пропонує підтримати обраного ним кандидата. Ті довірителі виборчих голосів, вибір яких не співпадає з вибором цього депутата мають право на період виборів президента відізвати свій довірчий голос і передати його іншому депутату, або голосувати особисто. Така процедура дає можливість свідомо визначитись із своїм вибором і врахувати при голосуванні вибір кожного громадянина країни. Вибори проходять в 2 етапи.
   Після виборів, громадяни продовжують виражати в мережі НаДія своє ставлення стосовно підтримки президента., Рейтинг підтримки президента та динаміка його змін постійно публікується в НаДії у відкритому доступі.

Через кожні 2 роки, якщо підтримка не знизилась нижче 50%, то термін каденції цього президента автоматично пролонгується ще на 2 роки і так до досягнення 10-літньої межі.

В іншому випадку, проводяться вибори чергового президента.

 

Кабінет міністрів Самоврядної України

Кабінет Міністрів Самоврядної України підконтрольний і підзвітний Верховній Раді у межах, визначених Суспільним Договором. Він формується Прем’єр-міністром, який призначається Верховною Радою.  

Кабінет Міністрів забезпечує:

-   Виконання рішень Верховної Ради по питанням верховного самоврядування;

-  державний суверенітет і економічну самостійність України, здійснення внутрішньої і зовнішньої політики держави, виконання Суспільного Договору і законів Самоврядної України;

-    забезпечує проведення фінансової, інвестиційної та податкової політики;

-  розробляє і здійснює загальнодержавні програми економічного, науково-технічного, соціального і культурного розвитку Країни;

-  здійснює заходи щодо забезпечення обороноздатності і національної безпеки Країни, громадського порядку, боротьби зі злочинністю;

-  організовує і забезпечує здійснення зовнішньоекономічної діяльності Країни, митної політики;

-  спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої системи управління Країни;

-  здійснює інші повноваження, визначені Суспільним Договором та законами Самоврядної України.

 

Судоустрій в Самоврядній Україні

Судоустрій в Самоврядній Україні має такі особливості.

Суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується Верховною Радою.

В Країні діє суддівське самоврядування, вищим органом є Вища рада правосуддя.

Судді місцевих судів обираються на конкурсній основі територіальними громадами із кандидатів, які узгоджені Вищою радою правосуддя.

Судді спеціалізованих судів призначаються Верховною Радою на конкурсній основі за поданням Вищої ради правосуддя.

Діяльність судової системи контролюється Громадською радою правосуддя (ГРП), члени якої обираються із числа фахівців з найбільшим рівнем довіри суспільства до них на національному референдумі.

ГРП оцінює якість судових рішень, виявляє системні недоліки судів, може вимагати перегляди судових, рішень, відставку посадовців, зміни законодавства, тощо.

Вищою мірою покарання для надзвичайно тяжких злочинів в Країні визначена смертна кара. Вищу міру покарання призначає Верховний суд за поданням судів першої, або апеляційної інстанції. Приведення такого вироку до виконання відбувається тільки після його підтримки рішенням, прийнятим на національному референдумі.

 

Переваги моделі  Самоврядної республіки

• Основою Самоврядної республіки є активне суспільство вільних, самодостатніх людей, об'єднаних  Суспільним Договором для забезпечення всім щасливого, достойного проживання і розвитку, консолідоване національною соціальною мережею НаДія.

•   Кожний громадянин має неймовірні права, можливості і свободу визначення свого місця в суспільстві. Він має права голосу в системі самоврядування на всіх рівнях, має обраних ним особисто депутатів на кожному рівні і прямий зв'язок з ними. Має можливості в будь який момент із свого смартфона позбавити повноважень невиправдавшого довіри депутата і обрати іншого. 

•   Всі рішення на всіх рівнях самоврядування приймаються з врахуванням голосів всіх громадян громади.

•   Країною керують по продуманим планам та проектам найкращі фахівці, реальні лідери суспільства, які мають стовідсотковий рівень довіри всього громадянського суспільства Країни. Їм на зміну постійно обираються ще кращі фахівці.

•   Суспільство живе і розвивається динамічно по законам еволюції живого організму, як нейронна мережа. Кожен громадянин, як рецептор, реагує на аномалії, через мережу НаДія збуджує систему і суспільство негайно запускає функціонал відновлення і нормалізації.

•   В такому суспільстві неможливі: підкупи, узурпація влади, диктатура, корупція.

•   В такому суспільстві для вирішення критичних суспільних проблем не потрібні повстання, чи революції. Все вирішується спокійно, цивілізовано: якісним обговоренням на форумах та голосуванням в мережі НаДія.

Така модель державного устрою майбутньої України в поєднанні із унікальними природними ресурсами може вивести країну в лідери світового суспільства! 

 

 

Література:

1.    Моя Україна, Андрій Нечай,  : [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukr-merezha.com/docs/55-moya-ukrayina.html?fbclid=IwAR1mSEwcYHEXXkhiLRFpgQPld8mUIvP3-wKOG_Vrd76LhMuwheGhiARkTy4

2.    Народний капіталізм: економічна модель для України : монографія / О. І. Соскін. – К. : Вид-во " ІСТ " , 2014. – 396 с.

3.    Тpaнcфopмaцiя укpaїнcькoї нaцioнaльнoї ідеї /упopядник Oлecь Дoнiй – К.: Наш формат, 2019, - 464 с. 

4.    Liquid Democracy: True Democracy for the 21st Century,  Dominik Schiener,  Nov 23, 2015,  : [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  https://medium.com/organizer-sandbox/liquid-democracy-true-democracy-for-the-21st-century-7c66f5e53b6f#.55z1mn9re

5. Народовладдя через систему динамічного довірчого управління, Валентин Широчкін, 21.01.2021 : [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://peoplesukraine.blogspot.com/2021/01/DDU.html 

6.    Національна соціальна мережа, Валентин Широчкін, 18.03.2024 : [Електронний ресурс].  – Режим доступу:                                       https://peoplesukraine.blogspot.com/2024/03/sotsialna%20merezha.html  

 

Автор:   Валентин Широчкін


Комментариев нет:

Отправить комментарий